Як залізничники приховували дані про 573 тис грн., на утримання «членовозу» керівника Придніпровської залізниці.
Ця історія мусить увійти в аннали. Аби кожен журналіст знав, що державному органу збрехати на запит – це як пальцем об рейку стукнути. І що часто єдиним шляхом досягнення істини – є лист адекватного народного депутата. Отож, власне історія.
Почалась вона із оприлюднення «Економічною правдою» видатків «Укрзалізниці» на автопарк у 2013 році.
Одним з рекордсменів стала Придніпровська залізниця, яка передбачила 573 тис грн. (або майже $72 тис в еквіваленті) на обслуговування автомобіля ГАЗ-31029 (1995 року випуску). Про всяк випадок ще раз гляньте на рік, а потім – на суму. Додамо лише, що зараз 18-річну «Волгу» можна придбати за 14,5 тис грн.
Звісно, журналісти звернулись до «Укрзалізниці» за поясненнями.
Там все пояснили. Чітко, швидко, і у повній відповідності до чинного законодавства. Звучало це так:
«Витрати Придніпровської залізниці на автомобіль ГАЗ 31029 1995 року випуску заплановані у сумі 573 тис грн. у зв’язку зі значним зносом даного автомобілю, який потребує додаткових витрат на капітальний ремонт».
Ця історія мусить увійти в аннали. Аби кожен журналіст знав, що державному органу збрехати на запит – це як пальцем об рейку стукнути. І що часто єдиним шляхом досягнення істини – є лист адекватного народного депутата. Отож, власне історія.
Почалась вона із оприлюднення «Економічною правдою» видатків «Укрзалізниці» на автопарк у 2013 році.
Одним з рекордсменів стала Придніпровська залізниця, яка передбачила 573 тис грн. (або майже $72 тис в еквіваленті) на обслуговування автомобіля ГАЗ-31029 (1995 року випуску). Про всяк випадок ще раз гляньте на рік, а потім – на суму. Додамо лише, що зараз 18-річну «Волгу» можна придбати за 14,5 тис грн.
Звісно, журналісти звернулись до «Укрзалізниці» за поясненнями.
Там все пояснили. Чітко, швидко, і у повній відповідності до чинного законодавства. Звучало це так:
«Витрати Придніпровської залізниці на автомобіль ГАЗ 31029 1995 року випуску заплановані у сумі 573 тис грн. у зв’язку зі значним зносом даного автомобілю, який потребує додаткових витрат на капітальний ремонт».
Відповідь прес-служби “Укрзалізниці”
(Цю “Победу” зроблену з “Мерседеса” продають за $75 тисяч.)
Елегантність цієї відповіді демонструє такий милий факт. Днями один з українських умільців розмістив оголошення про продаж автомобілю «Победа», зробленого на базі «Мерседесу». З іномарки взято ходову, трансмісію, двигун, електроніку, салон. Від радянського динозавру – мабуть, лише корпус. І за цей унікальний витвір господар хоче $75 тис. Тобто таку саму суму, яку залізничники виділяють на ремонт старенької «Волги». Зрозуміло, що у нашому випадку тверезомислячі люди посміялись над поясненням залізничників про «додаткові витрати на капітальний ремонт». Бо після подібного ремонту, «УЗ» мала би не «Волгу», а яйце Фаберже на колесиках.
Залізничними антикварами зацікавились «Центр протидії корупції» та народний депутат Леся Оробець («Батьківщина»). Оскарживши цю справу у Держфінінспекції, Міністерстві фінансів та Міністерстві інфраструктури.
Швидше за всіх відреагували в.о. гендиректора «Укрзалізниці» Віталій Жураківський та міністр інфраструктури Володимир Козак (Мінінфраструктури щодо помилки в фінансовому плані).
Їм довелось дезавуювати власну прес-службу, яка фантазувала на тему капремонту, і визнати, що видатки на «ГАЗ 31029 1995 року випуску становлять лише 5 тис. гривень, а не 573 тис. грн. А цифра «573» взялася внаслідок технічної помилки при використанні нового програмного забезпечення Укрзалізницею».
Здавалося б питання вирішено? Навпаки. Маленька помилка потягнула за собою набагато більшу.
Виявилось, що залізниця таки заплатить за утримання одного автомобілю 573 тис грн.
("Членовоз" директора Придніпровської залізниці.)
Але не за стареньку «Волгу», а за цілком пристойну «Тойоту Ленд Крузер» з номером 007-65 ОО (і де вони тільки такі номери беруть?). Закріплено цей позашляховик за керівником «Придніпровської залізниці». Тобто мова йде про те, що один державний муж переміщає своє тіло на роботу на одному японському позашляховику. І ця його життєва потреба коштує українцям 573 тис грн. на рік. З цих грошей 136 тис грн. виділено на оплату двох водіїв з зарплатою 4 113 гривень на місяць (плюс податки). Ще 136 тис грн. на бензин та мастило. При цьому очевидно, що про економічність та екологію директор Придніпровської залізниці не думає. Річний пробіг для нього заплановано у розмірі 61 тис км, а це понад 160 кілометрів кожного дня з урахуванням вихідних і свят. При цьому витрати палива на 100 км становлять 21,6 л.
Решту грошей виділено на ремонт «Ленд Крузера» (76 тис грн.), амортизацію (82 тис грн.), заміну гуми (10 тис грн.), загальновиробничі та інші витрати (143 тис грн.). Весь перелік у скані нижче.
От цікаво, якби директору Придніпровської залізниці дали півмільйона і сказали б купити собі автомобіль для їзди на роботу, то він би взяв саме «Ленд Крузер» і їздив би на ньому по 160 кілометрів на день? Чи взяв би щось економічніше і менше гайсав би де попало? І може б йому вистачило б цих грошей не на один рік їзди на роботу?
Источник: Юрій Ніколов, «Наші Гроші»
0 коммент. :
Отправить комментарий